maanantai 3. helmikuuta 2014

s n o w

Tänään minulla oli ensimmäinen työpäivä äitiysloman jälkeen. Vaatii kyllä totuttelemista herätä 5:45 kun normaalisti nukuttiin pikkumiehen kanssa yhdeksään tai välillä jopa kymmeneen. On kuitenkin ihan mukavaa aloittaa päivä ajoissa niin ehtii myös tehdä enemmän päivän aikana. 

Aamun pimeistä kuvausolosuhteista johtuen asusta ei ole kuvaa, mutta tässä kuvia viikonlopulta.  


kengät shoes sorell / housut pants h&m / takki coat armani /
huivi scarf balmuir / laukku bag prada





Ihanaa kun ilma on hiukan leudompi ja voin käyttää muitakin talvitakkeja kuin Canada Goosea. Se ei mielestäni ole kaunein mahdollinen talvitakki, mutta se on kyllä ihan varmasti lämpimin. Tällaisena vilukissana muut takit eivät tule oikein kyseeseen jos ulkona on yli 10 astetta pakkasta. 

Olen yrittänyt löytää Goosen takille jotain vähän citykelpoisempaa vaihtoehtoa ja Woolrichin takki näyttää olevan kaikkein lähimpänä etsimääni. Heidän takit vaikuttavat lämpimiltä, eikä niissä logot huutele kilometrien päähän. Pääsin kokeilemaan yhtä mallia tässä viime talvena Stockalla, mutta se ei sitten minulle sopinut laisinkaan. Täytynee syksyn alussa uuden malliston saapuessa kauppoihin olla heti kokeilemassa malleja ja kokoja, jotta löytäisin itselleni sopivan takin.

Onko muita hyviä haastajia Gooselle tai Woolrichille?

22 kommenttia:

  1. Itse en voisi enää ajatellakaan talvea ilman Parajumpersia, mutta sekin on aika no, tunnistettava kaikkine härpäkkeineen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minua se Parajumpers ei kiinnosta juuri kaikkien niitten härpäkkeiden takia :D Haluaisin tosiaan vaan lämpimän ja eleettömän talvitakin. Huppu on myös must. Ehkä se Woolrich ja siitä oikea malli...

      Poista
  2. Tsemppiä työnaloitukseen! Se on iso muutos - ja ikävä pikkuista voi yllättää välillä;)
    Kivan iloisia kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Onneksi töissä on sen verran kova kiire että en ole ehtinyt pahemmin murehtimaan miten pikkumiehellä menee. Onneksi hoitopäivät ovat menneet tosi kivasti. Ukkeli on ilonen kun tulen hakemaan, mutta on syönyt ja nukkunut hyvin hoidossa. Ja kun teen lyhyttä päivää niin ehdimme vielä leikkiä illalla kahdestaan vaikka mitä kivaa:)

      Poista
  3. Ääni Parajumpersille täältäkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että tyytyväisiä Parajumersin käyttäjiä löytyy. Jostain syystä ne härpäkkeet häiritsee minua. Haluaisin tosi eleettömän takin jossa olisi mahdollisimman vähän yksityiskohtia. Ehkä sellainen vielä löytyy:)

      Poista
  4. Mun suosikki on Moncler, itselläni on sitä sekä kiiltävänä että nattapintaisena. Mun kaksi pitkää mallia ovat tosi elettömiä ja yksinkertaisia. Duveticalla on myös kivoja, yksinkertaisia malleja, jotka ovat lämpimiä.
    Mua pj:ssa häiritsee myös isot merkit ja härpäkkeet, Canada Goosessa taas sen tönkkömäinen paksuus - tosin yhdellä perheenjäsenellä on se naisten slimmattu malli ja se on ihan jees.
    Ystävättärellä on turkisvuorattu, pitkähkö Woolrich ja se on upea, hän on tosin pitkä, itse keskipituisena näyttäisin varmaan ihan tatille siinä. ;)
    Sitten jos olisi hurjasti ylimääräistä niin mr and mrs fur tai yves salomonin parka!

    S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos S vinkeistä! :) Tiesin että sinuun voi luottaa ;) Heh, näyttäisinköhän minä, 163 senttinen ilmestys, ihan tatilta siinä Woolrichissä? Muistatko mikä ystävättären takin mallin nimi mahtaa olla?

      Poista
    2. Niin ja siis mun second runner up on nuo Monclerit. Tykkään just niistä mattapintasista malleista.

      Poista
    3. Se mun ystävättären malli on tosiaan sellainen pitkä parka eli Woolrichin sivuilla se taitaa olla se joka kulkee nimellä coat, suur piir polvipituinen taisi olla ja turkisvuorinen sekä huppuinen. Ehkä sulla menisi tuo normaali pituinen parka?
      Ostin reilu viikko sitten mattamustan Monclerin (ei turkista) Ajattaresta, -50%, siellä taitaa olla laajin merkin valikoima. Siellä oli muutama muukin kiva, mulle tuntematon merkki.

      S

      Poista
  5. Ne härpäkkeet on vaan klipsillä kiinni eli ne saa helposti pois! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa, kiitos tiedosta! Tätä en tiennytkään :)

      Poista
    2. Täältä myös ääni Monclerille:) Mulla on 2 takkia Monclerilta ja 1 Parajumpers(kuinka monta untuvatakkia nainen tarvitsee?!) ja elegantimpaan menoon kylmällä ilmalla on mun suosikki ehdottomasti Moncler. On myös(verrattuna mun miehen takkiin) paljon kevyempi kuin Canada Goose. Kyllä mä tuosta Parajumpersin takistakin tykkään on vaan tarkotettu vähän sporttisempaan menoon, lasten kanssa ulkoiluun ynnä muuhun:)

      Poista
  6. Moo, mulla Max Maran untuvatakki. Sopivan eleetön, mutta mielestäni kiva ja tyylikäs. Jostain syystä olen ihastunut Max Maran kaikkiin mallistoihin. Sopivat omalle kropalle.
    T. I May Say

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin tykkään tosi paljon MaxMara:sta. En olekaan tajunnut metsästää untuvatakkeja heiltä. Kiitos vinkistä. Tykkään tosi paljon MaxMaran vaatteista. Ne on niin klassisen ajattomia ja tosi laadukkaita.

      Poista
  7. Joo Canada Gooset on kyllä tosi paksuja ja lämpöisiä. Mulla on kanssa sellainen "naisellisempi" eli vähän kapeampi Canada Goosen puolipitkä takki mutta aika vähälle käytölle jäänyt kyllä. Huomattavasti parempi ostos on ollut Barbourin Arctic Down Parka joka mulla onkin käytössä noin marraskuusta huhtikuuhun - eikä edes mikään tosi pahan hintainen.

    Hei muuten mulla on blogissa sulle haaste :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tajunnut että Barbourillakin voisi olla untuvatakkeja. Tykkään Barbourista muuten tosi paljon, joten täytyy tarkistaa heidän valikoimat. Kiitos vinkistä :) Kiitos haasteesta, kurkkaan pian!

      Poista
  8. Tsemppiä töihin, kohta et muista lomalla olleesikaan. :-) Moni kehuu Moncleria, oisko siinä hyvä vaihtoehto?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monclerit on kivoja, etenkin ne hillitymmät mallit. Ne vaan menee Stockalta heti, joten pitää olla ajoissa liikenteessä ensi vuonna! :)

      Poista
  9. Tsekkaas Nobis - mielettömän hieno ja logot ei huuda kirkolta kotiin. Ihania yksityiskohtia mm magneettinapit yms. www.nobis.ca mm

    mrs s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! :) Nuo Nobis -takit näytti tosi kivoilta. Osaatko sanoa missä niitä Suomessa myydään?

      Poista
    2. Ei mitään hajua, asutaan itse ulkomailla :-) Mutta esim se Tula on tosi kaunis auki pidettäessäkin ja miesten takitkin todella hauskoja. Kivoja, eleettömiä yksityiskohtia.

      Poista

Kiitos jo etukäteen kommentistasi!:)

Muistathan kommentoidessasi, että kommenttisi sävy kuvastaa sen antajaa, joten haluat varmaan esiintyä asiallisesti ja ystävällisesti?