sunnuntai 6. toukokuuta 2012

s e v e n

Sain tunnustushaasteen Kotirouva Lontoossa -blogin Marialta. Päätin tällä kertaa pitäytyä tyylitunnustuksissa:

1) Menin ala-asteella ensimmäiseen koti-discoon trikoominihameessa, silkkipaidassa ja äidin lyhyt supiturkki päällä. Paras ystävä oli ollut jo aiemmin diskoissa, ja yritti toppuutella pukeutumisen kanssa varovasti, mutta tunsin itseni tosi cooliksi tuossa asussa.
Sanomattakin oli selvää, että asuni oli illan puheenaihe, but not in the good way. "Näitkö kun sillä oli turkki päällä?"

2) Esikouluikäisenä koitti ensimmäiset hattujuhlat. Väkersin liilasta kartongista itselleni (Phillip Treacy:mäisen) avantgardistisen hatun jossa oli muistaakseni sulkiakin. Parhaan hatun voitti olkihattu jossa oli nalleja. Voitte ehkä kuvitella kuinka pettynyt olin ikäisteni makuun.

3) En nykyään kokeile hiuksiini juuri uusia tyylejä, sillä kärsin niin monta kamalaa kampaamokokemuksista peräkkäin, että en kymmeneen vuoteen suostunut istumaan kampaajan tuoliin. Nyt olen löytänyt luottokampaajan joka kuuntelee ja tekee ammattitaidolla juuri sellaista jälkeä kuin mitä hiuksiini visioin. 

4) Vaikka rakastan muotia ja itseilmaisua oman tyylin avulla, niin usein pukeudun tilanteen vaatimalla tavalla: purjehtessa tuulenpitävään purjehdusasuun, mökille farkkuihin ja sateen sattuessa talsin lähikauppaan kumisaappaissa. Niitä asuja en vaan kuvaa tänne blogiin koska en näe niissä mitään inspiroivaa vaan pelkkää käytännön sanelemaa.

5) En keksi enempää tyylipaljastettavaa. 

6) Tämä ei liity tyyliasioihin ja paljastus saattaa olla tuttu jo edellisen blogin lukijoille, mutta meillä ei ole edelleenkään televisiota. Katselen sarjoja netistä ja suosikkini on Poliisit, Myytinmurtajat ja kaikenlainen reality (olen katsonut kaikki Real Housewivesit Atlantasta Vancouveriin). 
I know, tällä ei todella tyylipisteitä kerätä.

7) Olen kulinaristi. Leivon itse leivät, kalastan tilaisuuden tullen kalat (suosikkini on nieriä) ja käyn metsästämässä. Rakastan hyvää ruokaa ja tykkään kokata ihmisille. 

Tämä tunnustusjuttu on kiertänyt jo monessa blogissa, mutta olisi huippua jos ihanat lukijani paljastaisivat jotain itsestään kommenttiboksin puolella?

10 kommenttia:

  1. Wau,metsästätkö todella, mahtavaa!

    Mä olin onnellinen lapsi/teini, sillä perin kahdelta vanhemmalta tyttöserkultani hurjasti vaatteita, mekoista discohaalareihin, koripohjakengistä nahkatakkeihin. Ainoastaan farkkujen kanssa teki tiukkaa, serkkutytöilläni oli ampiaisvyötäröt.

    VastaaPoista
  2. Marjukka: Juu, olen nuorempana kulkenut ajomiehenä Isän ja veljen kanssa metsällä. Päätin maisterin papereiden saamisen jälkeen seuraavan todistukseni olevan metsästäjäntutkinto. Nyt sekin on plakkarissa ja haulikkokin odottaa syksyistä Kuusamonreissua. Espoossa käyn hirviporukassa myös ajohommissa.

    Hauskaa kuulla vaateperinnöistäsi, minulla on ainoastaan yksi tyttöserkku ja hänkin minua nuorempi.

    VastaaPoista
  3. Mäkin koin aika monet hiuskatastrofit kokeilujeni jälkeen, että jossain vaiheessa päätin, että kokeilut saa jäädä sikseen ja että pidän aina melko pitkät ja melko vaaleat hiukset. Siinä olenkin pysynyt, mutta juuri nyt haikailen ruskeiden hiuksien perään. Ehkä tämä on taas hyvä muistutus, että ei kannata lähteä kokeilemaan ;)

    VastaaPoista
  4. Heh, tukkajutuista sellainen paljastus etta mulla loppui kokeilut kuin seinaan eraaseen erityisen epaonnistuneeseen kokeiluun 29 vuotiaana (kavin hiusmallina Vidal Sassoonilla ja se epaonnistus paasi viela lehtikuvaan - silloin paatin etta never again). Kun siita varista ja leikkauksesta paasin eroon olen ollut vaihtelevansavyinen puolipitka-tukkainen blondi. Sita ennen mulla oli kaikkea Billy Idol-tyylisesta valkoisesta siilista, mustaan pitkaan tukkaan..

    VastaaPoista
  5. Hauskoja paljastuksia! :)

    Mitäköhän mä paljastaisin hiuksistani ja "tyylikkäistä" asuvalinnoistani.. Noh, mulla on ollut lukioikäisenä pari vuotta rastat hiuksissa. Joskus niissä oli myös pinkkejä raitoja, ja olen niitä värjännyt joskus yläasteella jopa mustiksi.

    Käytin joskus Spice Girls -paitaa ja olin myös hullaantunut Adidaksen nappiverkkareihin, joskus 90-luvulla? Mulla oli siihen aikaan myös neonvihreät satiinikengät, joita sitten käytin yhdessä Nike-baskerin kanssa. Että sillä tavalla! ;)

    VastaaPoista
  6. Aivan mahtava uusi asia, tämä sinun metsästysharrastus! Aika tyttö :) Voin ihan nähdä sinut englantilaisessa kettujahtiasuassa :)

    Minä päätin viimeksi tänä keväänä, että enää i-k-i-n-ä en tummenna hiuksia, saas nähdä kauanko päätös pitää ;) p.s. itse menin ala-asteen ekaan diskoon trikoisessa ampiaisraita-asussa, joka koostui röyhelöhameesta ja siihen mätsäävästä piukasta jakusta ja oletettavasti näyttävästä lettikampauksesta.

    VastaaPoista
  7. Kävin aikoinani metsästysreissuilla, mutta menin aina piiloon ja ammuskelin ilmaan ja pelottelin sillä eläimet ajoissa tiehensä jotta miehet eivät ampuisi niitä ;D Eivät tiedä vielä tänäkään päivänä että mikä minun taktiikka oikein oli. Ihmettelivät aina vaan huonoa metsästystuuria.

    Itse katselen Real Housewifes -sarjoja Ruotsin kolmoselta, eli Atlanta, Beverly Hills ja Washington D.C on tullut nähtyä viime aikoina :D
    Beverly Hillsin versiossa on ehdottomasti parhaat vaatteet ja asusteet. Miamin versio alkaa tällä viikolla, kiva nähdä tuttuja maisemia.

    Vancouveria olen katsonut myös netistä, aika erikoisia "vahanaamatätejä" ovat plus se yksi nuorempi joka yrittää leikkiä väkisin jotain SATC-Samanthaa, ja kaikki naiset yrittävät jollain tapaa matkia sitä amerikkalaisten versioiden draamailua. Tätä kanadalaista on kai tehty ainoastaan tämä yksi lyhyempi kausi?

    -L-

    VastaaPoista
  8. Aiva mielettömiä tunnustuksia, näitä on niin kiva lukea! :)

    VastaaPoista
  9. JJ: Mistäköhän sekin tulee? Siis ruskeiden hiusten peräänhaikailu kun omat on vaaleat? Minulla on ollut ihan sama juttu:) Ruoho on vihreämpää ja niin edelleen;)
    NYC Fashionista: Voi en voi millään kuvitella Billy Idolia sinulla:D
    Alma: Sinäkö rastoissa? Whaa-at!? :D Ihanaa kun paljastatte näitä täällä:)
    Tuli juuri mieleeni, että minulla on kuvia serkkuni kanssa joissa olen sporty spice (nappiverkkarit, urheilutoppi ja (feikki) nenälävistys:D Serkkuni oli BabySpice. Ja ne posausilmeet ja asennot. Voi luoja!
    Vanilla: Kiitos naurunpurskauksesta! Toi ampiaisasu on ihan paras:D
    Mun metsästysasu on kyllä kaikkea muuta kuin english countryside :D
    -L-: En ole vielä koskaan ampunut lintua ja luulenkin, että se tulee olemaan aluksi kova paikka. Suolestaminen/perkaminen tms. on sinänsä tuttua puuhaa, mutta se itse ampuminen, we'll see. Olen sen perustellut itselleni sillä, että jos voin syödä lihaa, niin minun tulee pystyä myös tappamaan eläin. Mutta tykkään eniten siitä luonnossa samoilemisesta ja luonnon seuraamisesta. Se on aivan ihanan rauhoittavaa ja terapeuttista. Ja lisäjännitystä siihen tuo se nähdäänkö yhtään lintuja/hirviä.
    Olen katsonut sen RHo Miaminkin! Se on aika crazy:) Mutta niin ne kaikki on. Suosikkini on BH ja siinä Kyle Richards. Sillä on just ne laukut jotka itsekin valitsisin;)
    En osaa sanoa onko Vancouveria tehty ekaa pidemmälle, mutta tosiaan niiden naisten naamat on niin täynnä filleriä ja botoxia, että välillä vähän irvistellen katselee niiden namaanliikkeitä:D
    Maija: Hauskaa, olen kyllä ihan samaa mieltä, että näitä on tosi kiva lukea kaikkien blogeista:)

    VastaaPoista
  10. Joku tunnustus minunkin pitäisi kai keksiä... No, teininä olen käynyt kyllä kaikenlaisia hurjia pukeutumisvaiheita läpi, ja moni upea look hävettää ihan hirveästi näin jälkikäteen. Mutta yksi aarre on teinivuosilta jäljellä! Juuri ennen Helsingin-reissuamme kaivelimme Maijan kanssa vaatekaappiani, ja sieltä löytyi ihana paljettitoppi, jota voin ihan hyvin käyttää edelleen. Ostin sen muistaakseni 13-vuotiaana koulun kevätjuhlia varten. :)

    VastaaPoista

Kiitos jo etukäteen kommentistasi!:)

Muistathan kommentoidessasi, että kommenttisi sävy kuvastaa sen antajaa, joten haluat varmaan esiintyä asiallisesti ja ystävällisesti?